Snöfall.....-11

      Kattspår i snön....

Denna dag vaknade jag av att min klocka ringde...
Ställde den när jag kom hem i natt, för att jag skulle kunna göra frukost o bjuda min besökare, innan resan hem till skåne...

Kom hem sent i natt efter ett besök på akuten Södersjukhuset...
Fick så ont i benet och ringde till sjukvårdsupplysningen o dom tyckte att jag skulle besöka
akuten...
Var så orolig för att det kunde vara en propp i benet..
Är så glad i dag att jag tog mitt förnuft till fånga och lyssnade på kroppens signaler och tog
reda på fakta...

Tackar Gud idag att det inte var någon propp i alla fall..
Det är en vanlig förslitning av kroppen..
Å det är nu bara att försöka leva med det onda en dag i taget..
Dagens snöfall lär ju inte göra det enklare att gå ut och promenera..
Men tyvärr så måste jag ut även en dag som denna...

Tur att det finns värktabletter utan beroende framkallande supstaser i..

Läkaren ville skriva ut några tabletter som det var "morfin" i, men jag protesterade högt och tydligt sa att jag absolut inte vill ha några sådana tabletter..
Så hon skrev ut andra icke beroendeframkallade tabletter..

Ja det gäller att alltid att vara vaksam för vad läkare vill skriva ut till mig idag..
Jag har idag ett ansvar för vad jag stoppar i mig...  
Det är min skyldighet idag att ta reda på fakta...

Jag skulle aldrig kunna säga till nära och kära att det bara blev som det blev...
Om jag skulle ta ett återfall i missbruk..
Några värktabletter kan leda mig dit...

Idag är jag en ansvartagande "Mamma" "Mormor" "Syster" "Vän" "Elev" "Samhällsmedborgare"
och kärleksfull mot mig själv...

Nu jobbar jag också på att sluta röka...
Vi hade ett samtal om min rökning på själavården sist och jag vet idag också att det är en känsla
som försöker ge sig till känna men som jag trycker ner med tobaken/nikotinet "giftet" som det
egentligen är....
Blir så nyfiken på vad det är som skall komma upp...
Så jag har nu bestämt att den känslan ska jag välkomna i stället för att trycka ner...

Och jag ska idag ut med min dotter till ett gym där det kommer att bli info om hur man kan gå ner i vikt och börja motionera på ett bra sätt..
Det får bli mina nyheter i livet framöver....
Det är det bästa sätt att ersätta rökningen och trisstessen med...
Ibland så är det så trist och tråkigt och då finns det bara en sak att göra hålla igång på ett bra
sätt och det får bli att träna och vara rädd om den äldre kropp jag idag bor i....



Ha en underbar helg...

                               "Bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0