Motståndsrörelsen..

Kände att promenaden på förmiddagen blev för kort..
 Så jag tog ett nytt beslut och gick ut igen..
Men hör och häpna då dök plötsligt hela "motståndsrörelsen" inom mig som skrek..

 Nää!!! inte behöver du väl ut och gå igen, du har ju redan varit ute..
Men jag lyssnade inte och ignorerade hela "motståndsrörelsen" i min kropp..
Och jag bestämde mig för att vara ute en timme..
Men då skriker hela "motståndsrörelsen" i mig och säger. Nää!!!!! det räcker med 20 minuter..
Men jag gick precis som jag hade bestämt innan...
Men "motståndsrörelsen" ville hela tiden och försökte att manipulera mig genom att
försöka få mig att gå en kortare väg som skulle gå fortare..
Och jag trotsade "motståndet" hela tiden och det var en kamp inom mig..
Den ena sida i mig ville gå den längre sträckan..
Men "motståndsrörelsen" ville gå det kortare delen...
Och så här höll det på hela promenaden..
Men jag kämpade hela vägen och var ute i en timme.

 Och jag känner att jag fick kämpa med näbbar och klor idag för att ta denna promenad under
1 timme....
Jag vann över "motståndsrörelsen idag..
Och ibland är jag så trött på "motståndsrörelsen" och helst av allt så skulle bara ju vilja ta död på den..
 Och det enda sätt att göra det är ju att gå emot den.

Men jag fortsätter och kämpar och ger mig själv kredit för allt jag kan åstakomma trots dessa tankar....

Jag är så tacksam för att jag idag har ett förstånd som kan ta bort "motståndsrörelsen" inom mig...
Och jag är också stolt över att det goda sidan oftast tar över "motståndsrörelsen"..
Så länge jag ignorerar den så kan jag må bra trots allt..
Grattis bara för idag..

Nu så ska jag ta och laga mig lite middag....
Det var mina eftermiddags tankar under promendaden..


                                         "Bloggbiggan"

Kommentarer
Postat av: Monika Forssell

Fint fint med det du skriver här! kram

2010-02-08 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0