Massor......

  


                                                                   Bullfest.....

Nu så har denna dag nått sitt slut.
. Under denna dag så har det hänt en massa sen jag
skrev i morse då fokus låg på mitt onda ben...
Men jag vill ju inte skriva så mycket om krämpor för det har vi alla...

Nä idag så har varit och ätit lunch på landstingshuset med min vän Marie..
Vi samtalade också om vårt samhälle och våra barn o barnbarns framtid..
Även om kvinnor och kvinnors utsatthet både inom missbruk och kriminalitet..
Och det var så spännande att vara i samma hus där många landstingsbeslut fattas..


Vågade inte ta en långpromenad med tanke på muskeln jag antagligen
har dragit ut för mycket så den är idag så ansträngd.. Har troligtvis inte andvänt
den på massor av år... Så den har vilat allt för länge och nu så har jag väckt liv i
denna muskel kanske lite för häftígt...
Men jag måste ju får säga att den är lite överdrivet gnällig som hela tiden stoppa mina
dagliga promenader här och nu.. Men tyvärr så är detså att jag måste ju bara att lyssna till kroppens egna varningar...


Beslutade mig för att jag skulle baka lite bullar och ta med mig till kvinnorna på anstalten
imorgon..
Oftast så bjuder kvinnorna oss på bakverk....
Nu så tyckte vi att det skulle bli våran tur att få bjuda..
Dom har ju mindre pengar per dag än vadvi har...

Deras budget är på 49/dag per person och det ska räcka till allt i matväg..
 För jag är ju den som är ledig dagtid, (av oss som åker ut till anstalten)
 och då tog det som min uppgift att baka bullar och jag gillar det också..
Att få baka bullar av flera orsaker ger enbart glädje......

Nu gäller det för bloggbiggan-livsmissionären att inte stoppa in allt för många bullar i min alldeles
egen ugn "mage" om jag gör det så kommer jag att se ut som om jag svalt en fotboll..
Sen så kommer jag ha det väldigt svårt för att röra mig...
Det är ju absolut inte vad jag önskar mig idag.. Hade inte muskeln satt stopp så hade jag börjat
tränat på Gym idag..  Tyvärr så fick jag ringa dit och säga som det är att jag inte kunde komma i dag.... Det får bli en annan gång...

                                       Hej dåå för denna gång.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0