Huvud Tema....

Huvud tankar.....

Dagen till ära så hade jag min lilla kamera med mig och fick några bilder på lite isbitar och istappar..
Tog denna bild och märkte inte först att det stod "huvudverk" upptäckte då jag tittade på bilden... Tycket också att det passade så bra för att jag hade tänkt att denna dag skulle jag bara fotografera istappar som hänger under taken i stan..
Å det är ju verkligen ett "huvudbry" det här med istappar denna årstid...
Så jag tog delar av min lunchtimme  och gick ut för att plåta dom istappar jag kunde få med på bild..
Men tyvärr så fanns det inte så många kvar idag..Det fanns fler förra veckan.. (så typiskt tänkte jag då)
Men jag är också tacksam för att dom flesta istappar idag är borta för dom är ju samtidigt farliga...
Men jag fick med några bilder..


Å jag är så glad för min lilla digitalkamera som tar så fina bilder.
Den bär jag med ganska så ofta då jag är ute på promenad den har blivit som en liten vän för mig
den tar ingen plats (nästan) och den är lätt att bära med sig i fickan..  
Kameran och jag brukar ibland gå på upptäcksfärd..
Kolla här och där vad ska vi kunna fota i den här miljön???? brukar jag fråga mig själv..
Och efter en stund så brukar det ibland dyka uppe ett tema..
Så som dagens tema blev..

Och en dag så hade jag fått till ett tema om barn..
 Men den dag såg jag inte ett enda barn som lekte på just den vägen jag promenerade ja så kan det ibland också bli...
Men det gjorde ju ingenting det fanns annat att fota den dagen..
 
Och jag har idag haft en underbar dag i skolan igen och jag känner mig så kunskapstörstig..
Förstår också att jag missade mycket under dom åren som jag inte gick i skolan som ung...
Men jag förstår äntligen att det aldrig är för sent för lära sig....
Ja jag förvånas över mig själv det går ju in massor, mer än vad jag hade kunnat ana..
Så varje dag som jag går från skolan så jag har "insupit" massor av kunskaper under dagen o de finns kvar på "hårddisken"....  minnet...
 Och jag kommer också ihåg vissa saker från min egen skolgång..
Minnena frächas ju upp också..
Och jag är så tacksam till att jag valde att börja skolan igen....
Jag behöver inte längre gå och tänka på allt jag missade som ung..
Jag tar igen en hel del av det idag...

 Vi ska också i maj åka på en "skolresa" tillsammans några från skolan och klassen jag går i....
Ja det händer ju hela tiden positiva händelser i mitt liv idag..
Även det som är tungt kan jag acceptera det är så livet är...
Så jag vill tackar livet det ger mig så mycket....


                            " Bloggbiggans"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0