Go kväll......

  Kvällsmat.......



Ja så kan maten också se ut...
Tog en kopp kaffe med semla på ett fik häromdagen och kunde inte låta bli att fota denna maträtt...
Visste ser det gott ut!!!! Det vattnas ju i mina mungipor om inte annat...
Ja ni ser ju själva vad det innerhåller....Krärftstjärtar, räkor, avakado, dill, gurka och citron.....

Ibland så kan jag inte låta bli att ha kameran med mig på stan..
Det är ju alltid någonting som fastnar i min blick och oftast så har jag den inte med mig...
Men ibland så händer det....

Jag känner mig idag så tacksam och kärleksfull o varm inombords...
Är helt enkelt nöjd med livet....
Jag har städat i mitt hem och bara det är så tacksam för att jag har gjort det..

Ikväll så får jag hit en vän som ska bo hos mig några dagar..
Tycker att det är så roligt att vänner ringer och frågar om jag har en sängplats...
Oftast så har jag det också..
När jag var nere hos henne i Malmö och hälsade på så fick jag bo hos henne och
hennes familj......

Just nu så håller jag också på att baka matbröd ett eget recept jag vet inte ens i skrivandets
stund vet om dom blir goda...
Det återstår att se och smaka..
Jag blandar alltid i en massa olika sorters mjöl och gryn...
Det ska bli spännande att få smaka..
Jag har också blandat i honung o pesto i degen ett "expriment" bara för idag..
Fortsättning följer en annan dag så ska jag berätta hur det blev...


Har denna dag också varit på själavårds samtal som för mig har varit så viktigt i livet när jag nu
kan blicka tillbaka..
Jag sa också, att äntligen så känner jag mig idag vuxen..
Skuld, skam och mitt självförakt har jag idag bakom mig..
 Vet också  att mycket den skuld jag burit på inte varit min egen.. 
Utan den fick jag med mig av min familj..
"Sociala arvet"  och som det står i bibeln "Arvsynden
"Idag kan leva med skamen över det liv jag levt och den familj jag en gång växte upp med..
Vi har också pratat  mycket om övergivenheten, ensamheten..
Även om att jag aldrig känt mig älskad som barn..
Ja det är så mycket som jag burit med mig i livet som jag aldrig förstod tidigare..


Är så tacksam till "Allhelgonakyrkan" i Stockholm som har låtit mig växa i min egen takt.
Ingen har sagt att du ska göra det elle tro på det...
Dom har alltid stöttat mig i alla lägen....
Min samtalspartner är jag också tacksam för att hon har stötta mig i 6 år..
Respekten för mig har alltid funnits vid varje samtal och jag känner att det aldig heller
har varit någon som helst tvåg om att jag måste vara kristen... 
Inga krav på att jag måste läsa bibeln eller tro på ett visst sätt..
Varje gång som samtalet har avslutats så frågor hon om hon får be en liten bön för mig..
Jag har aldrig någonsin tacka nej till det..

 
Idag så har jag valt att ha en kristen tro i mitt hjärta och det gör mig så gott...  

Nu väntar degen på mig...
      Tack för idag...

                                             "Bloggbiggan" 

                                                "Livsmissionär"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0