Färska tankar...

Här sitter jag och skriver ned mina tankar och funderingar.. Välkommen att se och njuta av min skrivarhörnaVaknade denna morgon o min första tanke var på cigaretter.. Men är så glad att jag inte har några hemma.. Så den tanken fick försvinna eller ebba ut av sig själv..
Sen så kom tanke nr 2.. Mitt månadskort har jag tappat och genast så kommer den där inre piskan uch vad dålig jag är som inte kan hålla reda på mitt busskort.. Men samtidigt så är jag en människa och det händer faktiskt att vi tappar saker ibland... Ingen är felfri på denna jord och jag ingår ju denna "ingen".. Det kan faktiskt kännas som en tröst i skrivandets stund...


Å nu så måste jag köpa ett nytt kort och det tär ju på min lilla ekonomi..Men det finns ju dom som är mycket fattigare än mig... Så jag ska ändå vara glad att jag har råd....
 
Jag vet också att jag kände då jag stod utanför Klara kyrka och kände i fickan att jag hade kortet då men jag måste i den vevan tappat bort det..
Å den här tanken håller på att äta upp mig och mitt tankeliv "bara för idag" har nu hämtat ut pengar så att jag kan köpa ett nytt kort och släppa den tanken..


Även fast jag håller på att intala mig att jag ska ju vara glad att jag inte tappat fodralet, som jag har både körkort och bankomatkort och med några andra kort... Tänker också då tanken fullt ut att det skulle ha blivit mycket dyrar för mig. Å  snacka om att det skulle bli både besvärligt och jobbigt för mig..
Ja vänner så kan en dag börja också..
Och jag känner både ilska och harm idag.. Fast då mest mot mig själv och tycker att jag är en riktig slaver..
 Och den tanken kommer att finns i mig tills jag köpt ett nytt kort..
Men trots det så försöker jag ändå att tycka om den kvinna jag idag är...
Jag har precis varit ute på en promenad och det vet jag gör mig gott..
Har också tvättat idag..

Och i kväll så ska jag träffa mina vänner från församligen jag tillhör..
Jag känner att jag hållt mig borta från denna grupp allt för länge för en rädsla att folk ska komma mig för nära..
 Men har från och med detta år bestämt att dessa människor vill jag ha intill mitt hjärta och jag vill också lära känna dom alla bättre..Så det är förändringar på gång i mitt liv idag.. Jag vill släppa in folk i mitt liv..
Har så länge blivit styrd av min rädsla för att bli (avslöjad) "av vadå" har jag frågat mig gång på gång.. Jag har ingenting  som jag behöver dölja.. Jag lever ju inte i en familj där hemligheter måste döljas så som jag gjorde som barn.. Jag tror att det är den känslan som kommer till mig idag från uppväxten... "Vilken insikt i skrivandets stund"... Jag kan äntligen nu släppa den.. Tack!!!! 

Å när jag tänker tillbaka på händelserna igår.. Att få den möjligheten att stå i en kyrka och få sjunga tillsammans med andra kvinnor för en hel församling o kungaparet är för mig ett stort mirkael...

Från att sitta intyckt i en "knarkarkvart" med neddragna gardiner.. Och snittslade banor i trerummare som var fylld med bra ha saker.. Jag vågade aldrig gå ut då det var ljust.. Jag hade ju en sån skuld och skam över det liv jag levde. Jag var både kriminell och narkoman/alkoholist. Och livet runt omkring mig bestod i brottslig verksamhet och narkomaner/kriminella.. Och titt som tätt kunde det ringa på dörren och polisen stod utanför och ville göra husrannsakan...
Och ibland hittade dom ingenting o ibland så fann dom knark hemma hos mig.. Å då var det bara att följa med till polishuset o bli inlåst...Jag tog heller ingen som helst hänsyn till mina grannar.
Och jag körde alltid bil på den tiden "utan körkort" jag struntade i sammhällets rgeler och lagar..
Är så tacksam idag att jag inte kört på någon eller orsakat en olycka på grund av det...

Och idag är jag så tacksam för mitt hem och jag tar hänsyn till mina grannar och inga lustiga personer besöker mitt hem idag.. Inga poliser jagar mig..Jag är oberoende av både knark och
alkholhaltiga dycker idag.. Jag andvänder allstå ingenting som gör mig bedövad eller avstängd..
 
Jag är så fri som någon kan bli...
 Lever ett lungt hamoniskt liv....
Ja livet kan faktiskt vända om man vill göra det men det har inte varit enkelt..

                     "Bloggbiggans tankar idag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0