En solig dag....

  God förmiddag denna vackra soliga dag!!!!!! 

 Fick ett sms från en underbar vän idag som hade läst min blogg från igår..
Och det är så underbart när folk hör av sig till mig och bryr sig..
Tänk vad stort ett "litet "meddelande kan vara..

Morgonen idag gick jag upp tidigt och jag vet att jag mår så bra då jag går upp då klockan ringer på morgonen..Och denna morgon så har jag också varit ute på en promenda.. Detta är ju som balsam för både själ och kropp...
När jag ligger och drar mig tills jag vaknar så mår jag inte alls lika bra men "glömmer"eller "gömmer" den känslan då jag ligger och sover tills jag vaknar..
 Och det är inte så ovanligt att jag inte tycker att jag hinner med någonting på dagen då jag drar mig för länge fram på förmiddagen.. Jag som älskar att ta det lungt på morgonen innan jag går ut behöver tid på mig.. ca. 2 timmar.. Läser en text.. Göra frukost, tvätta mig, klä mig, o bädda sängen och göra fint  hemma innan jag går...
Men jag är så glad att jag tar mig upp på morgonen fast det är så svårt dom dagarna jag inte har något speciellt att göra... Jag tar dagen som den kommer oftast.. Kanske jag skulle börja att planera dagen innan vad jag ska hitta på dagen efter så jag inte har något speciellt.. Vad glad jag blir när jag har denna blogg att skriva ner det jag tänker.. "Planera mera" igen dum idé...


Och denna dag så ska jag med "CaMaBi" åka till färingsöanstalen och prata med kvinnorna och knyta kontakter och ge hopp om ett annat meningsfullare liv utanför murarna..
 Och jag verkligen trivs med detta frivillaga arbete.. Och vi vet också att dessa kvinnor har det så svårt både inne på anstalten och ute i missbruket...
För jag vet själv hur det har varit där innanför och ute i missbruket i många år..Jag känner att vi alla tre kan vara ett stöd för dessa kvinnor.. 
 Ingen väljer ju varken missbruk eller kriminalitet som liten..
Det blir bara så att man hamnar där när man känner sig utanför samhället och oftas som barn också ett slags utanförskap som hänger omedvetet med en genom livet ( så var det i alla fall för mig) och jag tror också många andra känner så där inne.. Och visst även utanför murarna...
Och vi vet också att många bär på en så stor Skuld o Skamkänsla som är tung att bära på också och den mycket svår att hantera på rätt sätt när man sitter där inne.. Många har också barn o ävenbarn som är omhändertagna. 
. Det blir ju sker per automatik att man stänger av och förtränger det som är jobbigt.
Och det är så viktigt för oss att få möta kvinnorna där dom befinner sig inombord också.

Ja idag kändes lite lättare att få skiva och det är så bra att slippa lägga focus hela tiden på mig själv.. Och jag är så tacksam över teamet jag är med i också.. Jag har alltid tisdagarna bokade på eftermiddagen för detta.. Och känner också distans till mitt förra liv idag..
Idag så kallar jag mig "Livsmissonär" för jag har och håller hela tiden på att arbeta med mig själv..  Nä nu så ska jag laga mig lite mat innan jag far ut till kvinnorna...

                        "Bloggbiggan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0