En händelserik dag..

  Vaknade denna morgon av min mobil!!!!       zzzzzzz....... ding,ding,ding.....  ringde och påminde mig...

 Hade ställt den på ringning för jag visste att idag skulle jag till Klara kyrka och sjunga
för hela församlingen och för vårt kungaparet..
Och jag gjorde mig en god frukost..   (fick ett ryck i går kväll och bakade matbröd)
Jag började med att dela ett av bröden och bredde på smör och la på ostskivor.. Sen tog jag fram två apelsiner och pressa till jucie..Satte efter det på vatten till kaffet...
Tog fram glas till kaffet och jucien och hällde i och la smörgåsarna på bordet...
Tände ett litet ljus och nu satte jag mig ner och njöt av min frukost..
 Med färskt bröd o färsk jucie..
Tog så fram dagens text som jag brukar läsa som en vägledning under dagen..
Tog det väldigt lungt inga cigaretter skulle störa mig denna morgon..
Jag tog fram min dagbok som jag brukar skriva av mig i skrev dom tankar som kom till mig...

Och fick med det som jag skrev i min blogg för några dagar sen om det här med att ligga kvar i sängen tills jag själv vaknar.. Jag känner att då jag bara ligger kvar så blir dagen inge bra..
Dom dagar som jag blir väckt av klockan blir oftast mycket bättre än när jag drar mig..
Så jag ska börja att planera mina förmiddagar bättre än jag gjort...
Nu så har jag en ny dröm och det är att jag vill börja träna, och jag har inte den diciplinen riktigt än men jag jobbar på den.. Ska med min kära dotter på ett träningspass den 20 feb och det ser jag fram emot.. Min dotter är just nu så taggad och hon tränar och har gått ner i vikt, så hon har smittat av sig det på mig..
Jag känner att jag behöver göra något nytt i mitt liv detta år..
Jag ska ju fylla jämt i år.. Behöver något helt nytt i mitt liv..
Det får ju bli en present från mig till mig..


Och det gick så bra att sjunga i kyrkan idag.. Vi sjöng en Psalm som jag verkligen älskar "Gud i dina händer" jag såg att många människor blev påverkad av texten i denna psalm precis som jag blev då jag hörde den första gången. Jag kunde inte sjunga den fullt ut jag bara grät då jag läste den..
Och jag råder Er alla att lyssna på den.. Den finns i vår Psalmbok  nr 769..

Ja du så har jag inte mer att berätta om idag.. Men vill önska Er en forsatt underbar dag..
Kärlek och omtanke....

                                              "Bloggbiggan"   

 "bara för idag"  "en dag i taget" "en sak i taget" "det viktigaste först" "endast genom Guds försyn"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0