Morrn!!


                                                   Tankar jag fick ner:


All musik är inte gjord...
Alla steg är inte tagna.
All mat är inte lagad
Alla blommor har inte blommat ut..
Allt regn har inte fallit.
Det finns massor kvar att göra...
Allt liv finns kvar...
Är så tacksam för allt som är ogjort....
                                                     Låg här hemma hela dagen och lyssnade på radion
                                                     och plötsligt så kom denna dikt till mig..
                                                     Skrev den som på min status på FB...
                                                     Kände att jag ville ha den på min blogg också..
                                                     
                                                     Det finns så mycket jag kan vara tacksam för idag
                                                     trots det onda i min rygg..
                                                     Få se hur jag gör idag om jag ska ta det lungt eller
                                                     om jag tar mig till en gudstjänst i farsta...
                                                     Har en vän som ska predika idag..
                                                     Är så nyfiken på hennes predikan...

                                                     Jag är också så glad för ni som läser min blogg
                                                     det ger mig ett hoppa om att jag ska fortsätta att skriva
                                                     och förmedla värme och kärlek...

                                                     Låg och och lyssnade på ett teologiskt samtal..
                                                     Om att vi alla behöver "självkärlek" för att kunna leva 
                                                     ett gott liv...
                                                     Det talades också om det "gudomliga" som vi får ta emot
                                                     och sen förvalta för att sen ge det vidare..

                                                     Tycker att detta är så vackert...


                                                     Jag förstår också att alla människor inte kan ha självkärlek. 
                                                     Ej heller kan ta emot det gudomliga..
                                                     
                                                     Men jag är glad att jag har tagit reda på mina rötter och vem jag är. 
                                                     Och att jag har valt att börja älska mig själv.
                                                     Öppnat upp för det gudomliga och ger det vidare.

                                                     Tack för dina ögon o kärlek...

                                                     "bloggbiggan"                                            
                                                
                                                                                                 
                                                                                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0