De e måndagsmorron...



                                                  God förmiddag...

                     Här skiner solen och jag med den... 

                     Fast det finns också en liten bit av sorg i mitt hjärta idag..
                     Talade med en kär vän igår och han är så trött på sin cancer
                     och sina cellgiftsbehandlingar..
                     Det lät som om han håller på att ge upp sitt liv och det gör
                     så ont att höra detta..
                     Men samtidigt så kan jag också förstå honom..
                     Jag berättade också att jag följde med mitt ex till sista vilan
                     för några år sedan..
                     Å det gjorde ju honom inte alls glad men jag var ju tvungen
                     att vara ärlig mot honom..
             
                     Låg i går kväll i min säng och tänkte på min vän och det föll
                     givetvis tårar på mina kinder när tanken på honom kom...
                     Ibland så känns livet så orättvist..

                     Men jag är idag tacksam att han vill ha mig i sitt liv fortfarande..
                     Vi har ju varit vänner i 10 års tid och vi fick en så fin och underbar
                     kontakt för 1,5 år sedan..
                     Vi hade samma humor och va lika kärleksfulla och såg på livet
                     med ett leende...
                     Men det förändrades ganska så fort efter hans besked..
                     Jag bestämde mig för att finnas kvar i hans liv...
                     
                     Tror också att vi va lika rädda för en relation och vi hade nått
                     in till varandra och våga vara helt ärliga om våra tankar om detta..
                     Vi pratade om det också..
                     Och allt var ju så fint, men så kom då sjukdomen emellan oss..
                     

                     Känner att jag ska vara glad för varje dag jag får vara frisk..
                     

                        "bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0