Välsignelse.... Nåd...

 Hejsan....


Vi är några kvinnor som varje vecka åker ut till Färingsöanstalten

varje vecka och besöker kvinnor för att ge dom ett hopp om ett

annat liv efter sina fängelsevsistelser...

Vi har grupper med dom kvinnor som vill vara med vi samtalar

om livet och om drömmar efter muck..

Å detta är så uppskattat både från personalens sida

och en del kvinnor också..

Vi är alltid väntade då vi kommer och på en del avdelningar

så har kvinnorna bakat bullar eller kakor åt oss..

Visseligen blir det mycket kaffedrickande denna eftermiddag

och kväll..

Vi går fritt runt på olika avdelningar...

Och det brukar ta oss ett par timmar att gå runt..

Måste också få säga att detta är så välsignat att ha denna möjlighet..

Vi har själva erfarenheter från missbruk/kriminalitet..

Och vet att kvinnorna och vi talar samma språk och förstår varandara..

Å det är alltid lika roligt att komma och att få gå därifrån..

Det har inte alltid varit så för mig..

Jag befann mig också där för många år sedan så jag vet hur det känns

att sitta inspärrad på ett fängelse..

Nu har jag kommit tillbaka för att ge hopp och ev en kontakt när kvinnorna

sen kommer ut från sina straff..

Detta fanns inte då jag satt där...

Jag känner att jag växer själv som person då jag får finnas för någon annan...


Tänk vad ett liv kan förändras om man vill...

Jag är så tacksam till mitt liv idag...


"bloggbiggan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0