Överlåtelsebön....

   Överlåtelsebön..

Du som ville mitt liv

och har skapat mig efter din vilja,

allt i mig känner du

och omsluter med ömhet,

det svaga lika väl som det starka,

det sjuka likaväl som det friska.


Därför överlämnar jag mig åt dig

utan fruktan och förbehåll.

Fyll mig med ditt goda,

så att jag blir till välsignelse.

Jag prisar din vishet,

du som tar till dig det svaga och skadade

och lägger din skatt i bräckliga lerkärl...


Jag känner en sån tacksamhet till mitt liv idag..

Ska åka iväg med Rebecka idag på en kryssning

till Helsingfors..

Det är faktiskt en nåd att få göra detta och att hon

vill åka med sin mormor...

   Kärlek och omtanke till dig som läser detta..



      "bloggbiggan"        Tankar för dagen.....   Vi hörs när jag åtevänder från Helsingsfors..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0