Mod att förändra...

    Sinnesrobönen...


Idag så kan jag känna en tacksamhet över mitt liv..

Bara texten på denna sida gör mig stark...

Att acceptera det jag inte kan förändra

förändra det jag kan och inse skillnaden..

Vilken lättnad att få det till sitt hjärta

och till mitt förstånd..

Jag när hjärta och hjärna arbetar ihop så

kommer kärleken som ett brev...

Tacksamt tar jag emot det livet erbjuder

även om det ibland känns som om ingenting

händer och rastlösheten ger sig hela tiden till känna

det är för mig en konst att stå ut dessa stunder..

Smärtan ger sig till känna och åldern likaså..

Jag blickar tillbaka och ibland ångrar jag stunder jag inte fanns

närvarande..

Det är ju dessa stunder som ger sig till känna mellan varven..

När jag var helt avstängd och smärtlös och fyllde mig med droger..
 
så kände jag ju ingenting...

Men idag så kommer en del smärta för att ge sig till känna..

Står jag ut under dessa stunder så kommer allt att ge sig..

Nu har jag genomgått denna smärta..

Jag flydde inte från det verkliga livet..

Fast om jag ska vara ärlig så ville jag fly från denna smärta

 jag gjorde det inte.

Jag berättade om min smärta istället på ett möte..

Idag så håller den på att släppa...


Är så tacksam till livet och den jag är idag...

Jag har ett stort MOD att våga förändra det som smärtar mig...


"Bloggbiggan"    MOD bara för idag...
                                                             Tack för att du läser det jag skriver....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0