Livsgnistan....

                               

                                         Håller på att få tillbaka livsgnistan...


               Har haft en tung period i mitt liv med många gamla känslor..

               Så som ilska, sorg....

               Känslorna har försökt att styra mig men jag har gjort det jag ska..

               Gick till ett Alanon möte igår och där släppte all min smärta jag

               har burit på den senaste tiden..

               Det är ju så underbart att få lägga ord på smärtan och då släpper den..

               Jag träffade en man för ca 1 år sen och vi började ha lite kontakt..

               Och mitt hopp vaknade kanske vi kunde fortsätta att träffas och mötas

               även i framtiden..

               Vi har ju känt varandra i ca 10 år men nu började vi närma oss varandra

               vi hade ju samma sorts skämt och lika kärleksfulla.

               Och bägge var vi glada att få leva livet på livets villkor..

               Men illusionen försvann då jag fick reda på att han nu har blivit

               så sjuk så att han kanske inte överlever..

               Helt plötsligt så ramlade jag ner i ett svart hål och kände en sån

               sorg över att mina drömmar sprack..

               Ja så kan det även bli i livet..

               Men trots allt så är jag glad att jag är frisk ...

               Men nu börjar jag hitta tillbaka till glädjen och livet...


               Men jag har fortfarade en sån ilska i mig..

               Jag blir så irriterad då jag möter mina gamla vänner som

               inte släpper taget om missbruket..

               Tror att detta också handlar om sorgen över att min bror väljer

               alkoholen i stället för livet..

               Är så arg och förbannad på honom för detta..

               Och då kommer maklösheten till mig..

               Jag kan ingenting göra bara titta på och acceptera detta..



                Men idag så ska jag träffa hans 3 barn och vi ska gå på Bio..

                Det är ju en otrolig gåva tots allt...



               Mina tankar bara för idag... "Bloggbiggan"    
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0