Själens tankar!

Själen vandrar runt i kroppen ena dagen så har jag ingen kontakt alls andra dagar så tar själen kontakt med mig. Jag går omkring och inte duger som jag är fast jag vet att det inte alls är så. Det är ju bara en illusion. Men jag lyssnar på denna illusion och då ramlar jag ner i ett dåligt mående. Visst är det konstigt att vi många gånger lyssnar till våra illusioner som inte alls är rätt.
Jag vet att jag duger precis för den jag är men jag lyssnar till det negativa som kommer upp inom mig.
Varför kan man då kanske undra. Vi som får vara med om så mycket gott i våra liv och det tittar vi ju sällan på. Kan du känna igen dig. Har haft lite kontakt med antroposoferna som ser till hela människan. Och deras filosofi faller mej i smaken.
Hittade i en skrift om hur själen fungerar och hur orden självkänsla och självförtroende.Och kände nu att jag fick lite svar på dom tankar jag går omkring och bär på som får mig att ramla ner i mörkret.
Ordet självkänsla uttrycker hur det känns att vara mig själv. Det är att känna sig själv. Att vara sig själv. En god självkänsla betyder att känna sina egna behov och gränser. Ja det stämmer verkligen för mig jag tillfredsställer inte alla mina behov som ett ex. Men idag ska jag åter ta upp simningen som får mig att njuta när jag ligger i vattnet och känner att vattnet smeker min kropp.
Sen så har vi också ordet självförtroende som uttrycker vilken tillit vi har till våra egna handlingar, Hur vi står bakom oss själva. Men om vi i grunden inte känner oss själva finns risk att ett stort självförtroende i längder leder till utbrändhet. Man kan vara nöjd med sig själv men inte sina handlingar.
När det gäller självförtroendet så känner jag att står bakom mig själv.
Nu gäller det att inte ta till mig illusionerna som lever i mig utan bara göra det som är bra för mig.
Och jag känner att jag behöver bli ett med själen.
Tankar om själens vandring. Var tar själen vägen den dag vi somnar in vet ju ingen och då försvinner också alla illusioner .
Dagen idag ska jag inte lyssna till dom negativa illusionerna.
Jag duger precis som jag är och jag är älskad trots för det jag inte gör. Att vara i ett görande gör att jag glömmer bort mig själv.Det är ju detta som jag idag behöver se och fokusera på.
Solen skiner och snart så ger jag mig ut och tar då ryggsäcken på ryggen och tar mig till simhallen.
Tack för att jag även idag får vara en del på denna jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0