Känslorna ställer till det ibland!

Idag är det mörkrets dag och känslorna gör sig till känna.
Jag duger inte som jag är!
Varför det vet jag ej, men idag så känns det så.
Jag går omkring med känslor av värdelöshet och allmänt less på mitt liv.
Jag försöker göra allt för att ignorera dessa tankar men dom sitter där dom sitter inom mig.
Jag känner också att mitt inre har svårt att acceptera där jag idag är.
Jag vill ju helst fly undan genom att röka, droga, supa mig full.
Men jag vet också att det inte alls är den lösningen mitt inre önskar sig. Och då finns det bara ett att göra och det är låta dessa känslor finnas inom mig.
Jag vet också att jag duger som jag är men kan ju inte känna det idag.
Vet också att jag har ett liv som jag aldrig hade kunnat tänka mig för 15 år sedan att jag skulle få.
Jag glömmer ofta bort att jag är drogfri bara för idag.
Och det är ju ingen självklarhet.
Så nu kom det en liten tanke om tacksamhet.
Och det känns även skönt att få ner några ord på denna sida.
Och det känns som om jag idag kan acceptera det som lever inom mig.
Några tankar för dagen.
Naturen och vattnet gör mig glad. Tänk att få sitta i skogen och lyssna till vattnets porlande ljud.
Tänker mig bort för en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0