Dec en lördagsmorgons tankar...

Lördag morgon!

 

Vaknade tidigt denna morgon satte på en CD och lyssnade på en vän som sjunger och

spelar så bra....

Fast jag inte förstår texten så älskar jag hans musik som säger så mycket under huden...

Sorgen inom mig lever hela vägen  och ger sig till känna när jag vaknar...

Är så lessen för min kära vän som nu ligger inlagd på sjukhus...

Han är angripen av cancer och det finns nu ingen återvändo och det gör så ont...

Maktlösheten och acceptansen är just nu bara att acceptera....

Har också en annan vän som är inlagd på sjukhus och jag är idag också övertygad om

att han aldrig mer kommer att sitta i kyrkbänken... Han ha uppnått en ålder som säger

att hans kropp inte orkar ta del mer av livet vid en ålder av 95 år....

Nu är det bara att försöka gå vidare i mitt eget liv....

Sorgen och smärta inför döden gör också at jag vet att jag själv en dag ska nå dit....

 

Är så glad samtidigt att jag törs både känna och vara nära en människa som snart ska

gå bort från jordelivet....

Det är samtidigt en förmån att få vara nära och föja med hela vägen och inte dra sig

undan och vara rädd för vad som kan hända....

Och att få vara ärlig och säga som det är till den som ligger sjuk....

 

Smärtan ocg sorgen är ju någonting som också finns med i livets skeden....

Men också lyckan och glädjen över att få känna på det är ju också en sån  förmån....

 

Några tankar för dagen... 

                        "Bloggbiggan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0